Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013 η Περιβαλλοντική Ομάδα  επισκέπτεται  το Κ.Π.Ε. Ελευθερίου Κορδελιού-Βερτίσκου,  για να ενημερωθεί για το Πρόγραμμα του Κέντρου: "ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ"

Η ενημέρωση  ξεκινάει με τις συστάσεις των υπεύθυνων, για το ποιοι είναι και ποιος ο ρόλος του Κέντρου στην σύγρονη κοινωνία, και συνεχίζει με τον χωρισμό των μαθητών σε ομάδες των δυο ατόμων. Κάθε μαθητής  οφείλει να παρουσιάσει το δεύτερο μέλος της ομάδας του  αναφέροντας στους υπόλοιπους αυτό  που το χαρακτηρίζει κατά την άποψή του, και να συμπληρώσει μία λέξη-κλειδί για τους Ελεύθερους Χώρους Πρασίνου.









 Έτσι σταδιακά απλά και  φυσικά  οι μαθητές "κτίζουν" την παρουσίαση γεμίζοντας τον πίνακα με τις δικές τους σκέψεις και τα δικά τους βιώματα για το θέμα μελέτης.

       

Η συζήτηση συνεχίζεται, οι μαθητές ενθουσιασμένοι συμμετέχουν και ο πίνακας αλλάζει όψη από την ταξινόμηση των λέξεων σε κατηγορίες .Το συμπέρασμα είναι ότι οι ανάγκες που καλύπτουν οι Ελεύθεροι Χώροι Πρασίνου είναι υλικές αλλά και ψυχικές και όλα μαζί καταλήγουν να  αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για να εξασφαλίσουν την καλή  ποιότητα Ζωής των πολιτών.


Στη συνέχεια δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα και ο χρόνος να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο τις σκέψεις τους για την ευρύτερη γειτονιά τους  και να την παρουσιάσουν όπως είναι. Χωρίζονται σε πέντε ομάδες εργασίας.
















Η πρώτη ομάδα παρουσιάζει την άποψή της για την μορφολογία της γειτονιάς της, όπου φαίνεται να κυριαρχεί το μουντό  χρώμα των κτηρίων αλλά και των δρόμων. Όλη  η περιοχή δείχνει να είναι ιδιαίτερα χτισμένη, με ελάχιστους ελεύθερους χώρους, συγκεντρωμένους μάλιστα στην κάτω μεριά της εικόνας,  αποκλείοντας κάποιους κατοίκους και παιδιά από τη εύκολη πρόσβαση σε αυτούς.


























 Η δεύτερη ομάδα παρουσίασε τη άποψή της  χωρίζοντας τη εικόνα σε δυο μέρη: το κάτω τμήμα αφορούσε μέρος του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά καταθέτοντας  τις αρνητικές εικόνες από αυτό, όπως το βίωσαν όταν το επισκεφθήκαμε, ενώ το πάνω μέρος αφορούσε την ευχή και επιθυμία τους για το πώς θα ήθελαν να μετατραπεί αυτός ο χώρος.














Η τρίτη ομάδα, ιδιαίτερη αισιόδοξη και καλοπροαίρετη, ανέδειξε τους  χώρους πρασίνου που κυριάρχησαν σε όλη την εικόνα τους.



















Η τέταρτη ομάδα  αποτύπωσε μια ωραιοποιημένη άποψη της περιοχής κατοικίας τους, τοποθετώντας τους εαυτούς τους σε διάφορα σημεία της εικόνας.
















Η πέμπτη ομάδα ανέδειξε δυο χώρους πρασίνου αφήνοντας πολύ κενό χώρο, θέλοντας να τονίσουν την επιθυμία, να υπάρχει  η δυνατότητα  ώστε οι άνθρωποι, να γεμίζουν αυτά τα κενά με την δική τους φαντασία και τις ανάγκες της εποχής.















Στην συνέχεια  οι μαθητές χωρίστηκαν  στις εξής ομάδες:
α) Παρέμβασης  β)Συμβουλίου  γ) Θεατρικού Δρώμενου & δ)Ταινίας
















Αφού ετοίμασαν το υλικό εργασίας τους, οι δυο ομάδες Παρέμβασης παρουσίασαν τις Σκέψεις-Προτάσεις τους στην ομάδα Συμβουλίου που την αποτελούσαν σε ρόλους: ένας Περιβαλλοντολόγος, ένας Πολιτικός, ένας Οικονομολόγος, ένας Πρόεδρος, ένας Αντιπρόεδρος και ένας Γραμματέας.






Οι προτάσεις αφορούσαν τους Ελεύθερους Χώρους Πρασίνου και ιδιαίτερα το πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά. Οι πολίτες της ομάδας παρέμβασης ζήτησαν να μετατραπεί σε ένα  χώρο αναψυχής με την δημιουργία πάρκων, παιδικών χαρών, χώρων για ποδηλασία και περπάτημα ή τρέξιμο, γηπέδων αλλά και την δημιουργία συντριβανιών, ώστε να βοηθήσουν στην αλλαγή και δροσισμό του τοπικού κλίματος. 
Θεώρησαν ότι για να πετύχουν τους Στόχους τους θα πρέπει να βοηθήσουν: ο Δήμος, οι Πολίτες της Περιοχής, οι  Τοπικοί  Σύλλογοι και οι μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις, διότι τα οφέλη ενός τέτοιου χώρου είναι παλλαπλά και αφορούν την Ψυχική-Πνευματική-Σωματική Υγεία, την Ψυχαγωγία, τη Άθληση όλων των κατοίκων.
Ένας χώρος θεωρείται Ελεύθερος Χώρος Πρασίνου όταν είναι εύκολα προσβάσιμος από τους κατοίκους και παρέχει σε αυτούς ασφάλεια και δυνατότητα χαλάρωσης, ψυγαγωγίας, άθλησης .
Τελικά οι υπόλοιποι μαθητές, παρόντες στην Συνεδρίαση του Συμβουλίου  ως Ενεργοί Πολίτες και αφού ακούγεται η τοποθέτηση των μελών του Συμβουλίου, ψηφίζουν την Πρόταση των Ομάδων Παρέμβασης, ώστε να υλοποιηθεί μετά τον σχεδιασμό της από τους αντίστοιχους φορείς.



Ακολουθεί η παρουσίαση του Θεατρικού Δρώμενου από ομάδα μαθητών. Αφορά την κακή συμπεριφορά  των πολιτών όταν ως πεζοί  διαβαίνουν την πόλη και αποτελούν παράδειγμα προς αποφυγή. Ακολουθεί, από την ίδια ομάδα μαθητών, η παρουσίαση της καλής συμπεριφοράς των πολιτών όταν ως πεζοί  διαβαίνουν την πόλη.
















Τέλος η ομάδα Ταινίας παρουσιάζει ένα μικρό ντοκιμαντέρ με το θέμα των Ελεύθερων Χώρων Πρασίνου και ιδαίτερα του πρώην  Στρατοπέδου  Παύλου Μελά.
Ευχαριστούμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού- Βερτίσκου  για το βιωματικό εργαστήριο στο οποίο συμμετείχαν  με πολύ καλή διάθεση οι μαθητές, ανοίγοντάς τους  παράθυρα πληροφόρησης για την ποιότητα της ζωής στην περιοχή κατοικίας τους αλλά και τρόπους διεκδίκησης του δικαιώματος στους Ελεύθερους Χώρους Πρασίνου για κάθε πολίτη αυτής της πόλης, της χώρας, του πλανήτη ολόκληρου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.