Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Γ - Δ ΦΑΣΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΠΟΛΗΣ

Η ομάδα  των μαθητών που ασχολήθηκε με τη Γ φάση της Βιώσιμης Πόλης  καταθέτει τις παρακάτω σκέψεις για την κοινή δραστηριότητα :



ΟΨΗ Α
ΟΨΗ Β
Έλλειψη πρασίνου
Υπάρχει το πράσινο στοιχείο
Πολυκατοικίες
Μονοκατοικίες
Δεν υπάρχουν χώροι φιλικοί προς το περιβάλλον
Υπάρχουν πλατείες, πάρκα κι άλλοι εξωτερικοί χώροι αναψυχής
Ατομική μετακίνηση με χρήση αυτοκινήτου.
Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν ποδήλατα και λεωφορεία τα οποία είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον
Υπάρχει κίνηση μέσα στις μεγάλες πόλεις
Δεν υπάρχει κίνηση
Πολλά καυσαέρια απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα και δημιουργούν νέφος πάνω από τις πόλεις
Η ατμόσφαιρα είναι καθαρή χωρίς την παρουσία νέφους
Λόγω της ρύπανσης , οι άνθρωποι δεν έχουν την απαραίτητη διάθεση να κάνουν βόλτες έξω στην φύση ( χωρίς την χρήση αυτοκινήτων)
Το όμορφο και καθαρό περιβάλλον ελκύει περισσότερο τους ανθρώπους για βόλτες έξω στη φύση.






Όψη Α



Επιλογές
Αξίες
Μολυσμένη ατμόσφαιρα
Ανεπτυγμένος βιομηχανικός τομέας
Όξινη βροχή
Εύκολη εύρεση εργασίας
Φωτοχημικό νέφος


Προβλήματα υγείας







Όψη Β




Επιλογές

Αξίες
Καθαρή ατμόσφαιρα

Εύκολη μετακίνηση
Οικολογική συνείδηση των ανθρώπων

Καλή ποιότητα ζωής και βιοτικό επίπεδο

Έλξη τουριστών




1) Τι τίτλο θα δίνατε στην εικόνα;

" Η πράσινη και η σκοτεινή πόλη’’


2) Με ποια από τις δύο πόλεις μοιάζει η πόλη σας;

Η πόλη μας έχει στοιχεία και από τις δύο εικονιζόμενες πόλεις. Υπάρχουν πολλά εργοστάσια, πολυκατοικίες και έλλειψη πρασίνου ( πάρκα, πλατείες).
Από την όψη Β, υπάρχουν μονοκατοικίες και λίγο πράσινο. Ωστόσο, η  όψη Α μοιάζει περισσότερο με την δική μας καθώς υπάρχουν περισσότερα κοινά στοιχεία.

Σε ότι αφορά μέρος της Δ φάσης,  τη  Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016 επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος του Δήμου Παύλου Μελά κ. Σάκης Λαζαρίδης, ανταποκρινόμενος άμεσα στη πρόσκληση του Τμήματος Δημοσιογραφίας της Περιβαλλοντικής Ομάδας «Ενεργός Πολίτης» του σχολείου μας. Τα παιδιά του Τμήματος Δημοσιογραφίας συζήτησαν διεξοδικά με τον Αντιδήμαρχο τα δύο θέματα που απασχολούν από καιρό την Περιβαλλοντική Ομάδα:  Οι Ελεύθεροι Χώροι Πρασίνου και η αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Π. Μελά προς όφελος των δημοτών.  (http://envi3gymstav.blogspot.gr/2016/03/blog-post_14.html)

Οι μαθητές σχεδιάζουν  και άλλες δράσεις  στη γειτονιά του σχολείου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων και θα αναρτηθούν  σε αυτό το  blog . Στους παρακάτω συνδέσμους γίνεται η ανάρτηση των εργασιών των μαθητών που ασχολήθηκαν με τους ελεύθερους χώρους πρασίνου στη γειτονιά του σχολείου μας.

https://www.scribd.com/doc/307680333/%CE%A4%CE%BF-%CE%94%CE%91%CE%A3%CE%91%CE%9A%CE%99-%CE%A4%CE%97%CE%A3-%CE%93%CE%95%CE%99%CE%A4%CE%9F%CE%9D%CE%99%CE%91%CE%A3-%CE%9C%CE%91%CE%A3


https://www.scribd.com/doc/307681896/%CE%A4%CE%BF-%CE%A0%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%BF-%CE%9C%CE%B1%CF%82

https://www.scribd.com/doc/307682658/%CE%A4%CE%BF-%CE%A0%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%BF-%CE%A4%CE%BF%CF%85-%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%9C%CE%B1%CF%82

Συμπληρωματικά δίνουμε και τον σύνδεσμο παλαιότερης εργασίας μαθητών (σχολικό έτος 2012-2013), όπου αναφέρονται οι έννοιες και αξίες γενικά των ελεύθερων χώρων πρασίνου για την κοινωνική-συναισθηματική-ψυχική  υγεία των πολιτών (διαφάνειες 33 - 45), καθώς και  η μελέτη που έγινε τότε για τους ελεύθερους χώρους πρασίνου στη γειτονιά του σχολείου . Η εργασία αυτή αποτελεί εργασία αναφοράς για τις ομάδες που ακολουθούν αυτή τη θεματολογία στο σχολείο μας:

https://www.scribd.com/doc/307685353/%CE%95%CE%9B%CE%95%CE%A5%CE%98%CE%95%CE%A1%CE%9F%CE%99-%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%9F%CE%99-%CE%A0%CE%A1%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.