Αρχικά οι μαθητές συστήθηκαν στους επιμορφωτές του Κ.Π.Ε. ενημερώνοντας για το πώς διαθέτουν τον ελεύθερό τους χρόνο. Το ίδιο έκαναν και οι συνοδοί καθηγητές όπως και οι ίδιοι οι επιμορφωτές.
Η πρώτη στήλη αφορούσε τις δραστηριότητες στο σπίτι και αυτές κατά κύριο λόγο εξαντλούνται στη σύγχρονη τεχνολογία π.χ. υπολογιστής/κινητό για μουσική, ταινίες, επικοινωνία. Επίσης κάποιοι αναφέρθηκαν σε μαγειρική, κατασκευές και ζωγραφική ενώ κάποιοι είπαν ότι ασχολούνται στον ελεύθερό τους χρόνο με μουσική όπως ποντιακή λύρα και πιάνο.
Η δεύτερη στήλη αφορούσε διάθεση του ελεύθερου χρόνου σε εσωτερικούς χώρους. Εδώ τηντιμητική τους έχουν οι καφετέριες και τα internet καφέ και στη συνέχεια τα γυμναστήρια.
Η τρίτη και τελευταία στήλη αφορούσε διάθεση του ελεύθερου χρόνου σε εξωτερικούς χώρους. Αναφέρθηκαν αυλές σπιτιών, πάρκα, μπασκιέτες, αθλητικοί χώροι, αυλές σχολείων, βόλτες στις γειτονιές, στη θάλασσα, στο κέντρο της πόλης, σε ιστορικά μνημεία
Μετά από συζήτηση με τους επιμορφωτές, δόθηκε από τους μαθητές ο ορισμός του ελεύθερου χώρου πρασίνου και αποτυπώθηκαν στο χαρτί του πίνακα οι απόψεις των μαθητών για το πώς οι ίδιοι θεωρούν έναν ιδανικό χώρο πρασίνου και τι οφείλει ένας τέτοιος χώρος να διαθέτει στους πολίτες, ανεξαρτήτου ηλικίας ή φύλου.
Ακολούθησε ένα διάλλειμα για κολατσιό (κουλούρι και χυμό) δώρο του Κ.Π.Ε. και φυσικά δόθηκε ο χρόνος για τις καθιερωμένες φωτογραφίες (το σχολείο έχει πάρει την άδεια από τους κηδεμόνες για την ανάρτηση των φωτογραφιών)
Στη συνέχεια οι μαθητές ανάλαβαν ρόλους ανά ομάδα δύο ή τριών ατόμων και αφού τους δόθηκαν οδηγίες και έντυπα ξεκίνησαν πεζοί την διαδρομή τους στην περιοχή κοντά στο Κ.Π.Ε., αναζητώντας ελεύθερους χώρους πρασίνου και καταγράφοντας τις εντυπώσεις τους στο χαρτί .
15 μαθητές ακολούθησαν τον έναν επιμορφωτή στην κεντρική πλατεία του Ελευθερίου Κορδελιού ενώ οι υπόλοιποι 15 μαθητές ακολούθησαν τον άλλον επιμορφωτή σε διαδρομή προς τρία πάρκα.
Το πρώτο πάρκο που συνάντησε η ομάδα ήταν καθαρό επειδή είναι περιφραγμένο και ο επιστάτης του Κ.Π.Ε. κάθε μέρα το φροντίζει.
Απόβλητα ζώων στην άμμο της ελεύθερης παιδικής χαράς καταγράφονται ως παρατηρήσιμα στοιχεία από τις μαθήτριες.
Τσιμεντόλιθοι, προφανώς χρησιμοποιούνται ως θέσεις από κάποιους |
Το πάρκο διαθέτει μνημείο Ποντιακού Ελληνισμού |
Το παλιό δίπλα στο κακόγουστο νέο. |
Ομάδα ανδρών κόβει σε κομμάτια αφρολέξ | . |
και τα χρησιμοποιεί για να γίνει πιο αναπαυτική η θέση στο τσιμεντόλιθο. |
Η καλή (!) αυτή κυρία δέχεται να μιλήσει με τους μαθητές και να δώσει απαντήσεις στις ερωτήσεις που τις θέτουν. |
Ο πιτσιρικάς βοηθάει στην έρευνα των μαθητών και δέχεται τη συνέντευξη. |
Απολογισμός Α φάσης
Η ομάδα ακολουθεί τη διαδρομή προς το δεύτερο πάρκο
Η ίδια εικόνα με τα απόβλητα ζώων σε δημόσια θέα.
Εκκλησία, νηπιαγωγείο, περιφραγμένος και κλειδωμένος χώρος μπασκιέτας, πάρκο, λαϊκή αγορά, πολλά αυτοκίνητα, κόσμος, κίνηση, θόρυβοι.
Προσφυγικά σπίτια κτισμένα το 1922
Τελευταίες παρατηρήσεις στην επιστροφή προς το Κ.Π.Ε.
Ο κάδος "κλέβει" τον χώρο του πεζοδρομίου .........
και ο πεζός κατεβαίνει στο δρόμο!
Η ίδια ιστορία με τον κάδο και εδώ.
Οι δύο ομάδες ανταλλάσσουν τις εμπειρίες τους από τις διαδρομές
που ακολούθησαν. Διαβάζουν αυτά που κατέγραψαν, βρίσκουν τα κοινά στοιχεία και τις
διαφορές στους χώρους που επισκέφτηκαν.
Τελικά φθάνει η ώρα της λήξης του προγράμματος και οι μαθητές γεμάτοι από όσα είδαν , άκουσαν, είπαν, αναζήτησαν γυρίζουν στο σχολείο χαρούμενοι και πιο "φωτισμένοι".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.