Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ



Δευτέρα  30 Μαρτίου 2015 & 38 από τους μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμμα:  "Θεσσαλονίκη Βιώσιμη πόλη" του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού - Βερτίσκου.
  http://www.kpe-thess.gr/programs/thessaloniki-sustainable-city/ 

Το πρόγραμμα ήταν οργανωμένο σε τέσσερις φάσεις:
http://www.kpe-thess.gr/download/programmata/viwsimotita/BIWSIMH_POLH.pdf  
(σελίδα 21- στην τέταρτη φάση αντί για την πλατεία Αριστοτέλους προτιμήθηκε οι μαθητές να οδηγηθούν στις κατακόμβες του Αγ. Ιωάννη, επειδή αυτές  ήταν  σχεδόν άγνωστες για τους περισσότερους στην ομάδα).


Κατανομή των μαθητών σε δύο ομάδες :






  Οι μαθητές καταγράφουν  λέξεις που τις συνδέουν με την πόλη της Θεσσαλονίκης. Τις κατατάσσουν σε κατηγορίες της μορφής: φύση, κοινωνία, πολιτισμός, οικονομία, πολιτική. Στο τέλος συνθέτουν μία ιστορία με αυτές τις λέξεις και τη διαβάζουν στις υπόλοιπες ομάδες.







Οι δραστηριότητες των ομάδων συνεχίζονται στο εσωτερικό του Λευκού Πύργου. Οι μαθητές συγκεντρώνουν πληροφορίες από τα ιστορικά στοιχεία που είναι αναρτημένα ανά όροφο στον Λευκό Πύργο και συνθέτουν τις εργασίες τους στα Φ.Ε.

 


 





 






 

 


 


 


Οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες των δραστηριοτήτων τους στις υπόλοιπες ομάδες

 Η θέα της σύγχρονης πόλης  μας  από  ψηλά, από τις επάλξεις του Λευκού Πύργου, σε μια ηλιόλουστη ημέρα  - επιτέλους μετά από πολύ καιρό - .














Αναμνηστική  φωτογραφία παρέα  με την ομάδα της καρδιάς των αγοριών!
Η επόμενη  B  φάση ξεκινάει με την περιήγηση των μαθητών στην σύγχρονη πραγματικότητα της πόλης. Οι μαθητές παρατηρούν  τα μνημεία, το "πάντρεμα" του παλιού με το νέο, αλλά και τις συμπεριφορές των  πολιτών, που άλλες προσβάλουν και άλλες αναδεικνύουν Πολιτισμό και Παιδεία. Επίσης αναζητούν και εντοπίζουν τους φορείς της πόλης στα διάφορα σημεία της.

 


 


 





Ο Παπάφης: Ευεργέτης - Ιδρυτής του Παπάφειου Ορφανοτροφείου.


 





 Η σύγχρονη αρχιρεκτονική συναντά τη διαχρονική "παλιά" δόμηση. Οι μαθητές έδειξαν την προτίμησή τους για το πιο παλιό (το δεξιά κτήριο) από τα τρία κτήρια της ίδιας γειτονιάς του κέντρου της Θεσσαλονίκης.

 








                                                                          

Οι  φορείς της πόλης εμφανίζονται  σε διάφορα σημεία όπως στον κάδο απορριμάτων , στο κάλυμμα φρεατίου αλλά και στα σήματα οδικής κυκλοφορίας.


        


Ο ιερός ναός της Νέας Παναγίας βρίσκεται χαμηλότερα σε σχέση με το επίπεδο του  πεζοδρομίου επειδή οι πόλεις που είναι κοντά σε βουνό έχουν ανύψωση του εδάφους με το πέρασμα εκατονταετιών.
 
Ιερός ναός Νέας Παναγίας.
1800 ετών η ιστορία των ευρημάτων στο πίσω μέρος του ιερού ναού της Νέας Παναγίας.
Από τις συμπεριφορές πολιτών που τις επιβραβεύουμε!


ενώ αυτή "βγάζει" μάτι!....



ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ

 


 Τα ευρήματα στην πλατεία Ναυαρίνου αφορούν το παλάτι του Γαλέριου. Ό,τι βλέπουμε σήμερα εδώ οφείλεται στην αυτοθυσία αρχιτεκτόνισας,  υπαλλήλου Βυζαντινού Μουσείου, που πριν ~50 χρόνια  σταμάτησε την ανοικοδόμηση οικοδομής ιδιώτη σε αυτόν τον χώρο!  Βέβαια στο διαδίκτυο υπάρχει αυτή η πληροφορία:

http://thessalonikimesaapoeikones.blogspot.gr/2013/02/blog-post_503.html

Γενικά η περιοχή δεν αξιοποιήθηκε τουριστικά προς όφελος της πόλης της Θεσσαλονίκης. Δεν έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστή  η ιστορία του χώρου  αυτού  και δεν είναι  επισκέψιμος ούτε καν από τα σχολεία της πόλης.







Ιερός ναός Αγίας Σοφίας

Πρώτη κάθοδος στον Ιερό ναό του Αγίου Ιωάννη για πολλούς από εμάς !














           
































                                                                                                    
Η κάθοδος στην κατακόμβη του ναού.

 








Οι μαθητές ανά ομάδα παρουσιάζουν στους υπόλοιπους την τελική τους εργασία,  ώστε όλοι να έχουν τις ίδιες πληροφορίες στο τέλος αυτής της πολύτιμης περιήγησης στην πόλη που ζουν και μεγαλώνουν.
 Είναι σίγουρο πως από εδώ και στο εξής κάποιοι από τους  μαθητές αυτούς θα παρατηρούν το χώρο στον οποίο κινούνται και ζουν με περισσότερη ευαισθησία και απαιτήσεις από τον εαυτό τους και τους φορείς. Θα γίνουν ενεργοί πολίτες και αυτό ίσως είναι το πιο σημαντικό γεγονός αυτής της περιήγησης.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.