Κυριακή, 28 Απριλίου 2013


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ Κ.Π.Ε. ΚΙΛΚΙΣ

Την Δευτέρα 22 Απριλίου 2013 αναχωρήσαμε  για το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Κιλκίς  34 μέλη των δυο περιβαλλοντικών ομάδων του σχολείου μας συνοδεία   τριών καθηγητριών
( Κοσμίδου Δ., Λεμονίδου Μ., Μήλη Ε.).
Το πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαμε  είχε θέμα με τίτλο:

ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ- ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΥΣΕΙΣ

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το χρώμα που είχε το χαρτάκι, που τους δόθηκε κατά την είσοδό τους στο Κέντρο.





Έγινε μια πρώτη ενημέρωση για την λειτουργία του Κέντρου,  ποια προγράμματα εκπονεί, ποιες δράσεις πραγματοποιεί και ποιοι είναι οι άμεσοι αποδέκτες αυτών των δράσεων( μαθητές, εκπαιδευτικοί αλλά και ενήλικοι πολίτες)
Στην συνέχεια αφού κατανοήθηκε η ευρύτερη έννοια του Περιβάλλοντος, οι μαθητές κλήθηκαν να ορίσουν  τα  Περιβαλλοντικά Προβλήματα και να τα ταξινομήσουν σε τοπικά και σε παγκόσμια. Προσδιόρισαν και κατέγραψαν και τις αιτίες που προκαλούν αυτά τα προβλήματα( έλλειψη Παιδείας, έλλειψη Πολιτισμού, Κρίση,Υπερκατανάλωση, Μόδα, Διαφήμιση, Τηλεόραση...).
Είναι εκπληκτικό και προκαλεί αίσθηση  το γεγονός ότι οι μαθητές ήταν σε θέση να προσδιορίσουν τα προβλήματα , τις αιτίες αυτών αλλά και να δώσουν τις λύσεις ώστε να εξαλειφθούν αυτά τα θέματα από την ανθρώπινη κοινωνία . Λύσεις που όμως  δεν εφαρμόζονται από τους ενήλικες!! 
Αρχικά  έγινε η  ομόφωνη παραδοχή ότι η ενεργή ή αδρανής στάση του καθένα από εμάς  σώζει ή εγκαταλείπει στην τύχη, των όποιων αποφάσεων, το περιβάλλον στο οποίο όλοι ζούμε.
 Η βασικότερη λύση αφορούσε τον σεβασμό στο Περιβάλλον ως  χώρο που μας περιβάλλει, ως οντότητες που το κατοικούν στο νερό, στον αέρα, στο έδαφος συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του ανθρώπου. Η αποδοχή της βιοποικιλότητας της φύσης οδηγεί και στην αποδοχή των διαφόρων φυλών στον πλανήτη αλλά και γενικώς οδηγεί στην αποδοχή της διαφορετικότητας που υπάρχει ανάμεσα στους ανθρώπους. Ευτυχώς δεν είμαστε όλοι ίδιοι, γιατί ο καθένας μας έχει κάτι να δώσει διαφορετικό από τον άλλον. Είμαστε όμως όλοι ίσοι.








Στην συνέχεια η συζήτηση επεκτάθηκε σε θέματα όπως Περιβάλλον και Τεχνολογική ανάπτυξη που έδωσαν τροφή για σκέψη στους μαθητές.


Οι εργασίες  ολοκληρώθηκαν και αφού έγινε ένα διάλλειμα για κολατσιό,  κερασμένο από το Κέντρο όπως και τα κόκκινα καπελάκια, άρχισε η περιήγησή μας στον εξωτερικό χώρο, όπου οι μαθητές παρατήρησαν με άλλη ματιά το Περιβάλλον και τα προβλήματά του.






 

Χρήση κάδων ανακύκλωσης




                                             

Ανεξέλεγκη χρήση  των φυσικών πόρων 



Αδιαφορία των πολιτών για την διατήρηση της καθαρότητας των νερών



Οι ρηχές ρίζες σωριάζουν το δέντρο καταγής


Η ομορφιά των διαφορετικών αποχρώσεων  πρασίνου

Τάπητας μαργαρίτας με ένα ευπρόσδεκτο κίτρινο λουλουδάκι ανάμεσα


Γυρίνοι

Γυρίνοι

Γυρίνοι









Αναγνώριση κάποιων δέντρων της περιοχής από




τα χαρακτηριστικά τους φύλλα



και άλλων από τα άνθη















Η επιλογή του είδους των δένδρων σε αυτή την  αυλή














δεν συμφωνεί με την αισθητική του φυσικού περιβάλλοντα  χώρου



Από το είδος των ψαριών που κολυμπούν σε λίμνες, ποτάμια, ρυάκια
















 βγάζουμε συμπεράσματα για την καθαρότητα των αντίστοιχων νερών.
                                   




Πεταλούδα με δυο τεράστια καμουφλάζ-μάτια στα φτερά της, για να ξεγελά τον εχθρό


Η φύση σε υπέροχους συνδιασμούς χρωμάτων, δέντρων και φυτών

Στην επιστροφή μας στο Κέντρο κάποιοι μαθητές, μέσα από παιχνίδι ρόλων, αναβίωσαν επαγγέλματα και έκαναν χρήση κάποιων εργαλείων, που χρησιμοποιούνταν σε προηγούμενα  χρόνια στην περιοχή και  που τώρα πια δεν συναντώνται, λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης.





Η είσοδός μας  στην  Σταυρούπολη μας έδειξε πως,  ενώ χιλιομετρικά απέχουμε μόνο μία περίπου  ώρα από το Γυναικόκαστρο Κιλκίς, ουσιαστικά  η πόλη μας απέχει εξαιρετικά πολύ από τις  γαλήνιες εικόνες και οσμές που  αφήσαμε πίσω μας.
Αυτό που ζούμε είναι σίγουρα τεχνητό και  θορυβώδες  αλλά μάλλον είναι η επιλογή μας να το βιώνουμε στην καθημερινότητά μας ή μήπως μπορούμε να το αλλάξουμε, αλλάζοντας αρχικά εμείς;






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.