Κυριακή, 6 Νοεμβρίου 2011

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2011-2012:
«ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ ΤΗ ΓΗ ΜΟΥ- ΚΑΝΩ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ».
Επιλέξαμε αυτό το θέμα  για  τη φετινή σχολική χρονιά για δυο βασικούς λόγους.
Η μία από τις πρακτικές λύσεις που υποστηρίξαμε με την περυσινή μας εργασία για το πρόβλημα των κλιματικών μεταβολών ήταν η δημιουργία και συντήρηση λαχανόκηπου από τον κάθε ένα από εμάς, έτσι ώστε να παράγουμε τα απαραίτητα προϊόντα με φυσικό τρόπο για την διαβίωσή μας και παράλληλα να  μειώσουμε τα τροφοχιλιόµετρα μας (food miles).
Φέτος- εξαιτίας της  οικονομικής κρίσης που βιώνουμε- αποδεικνύεται πως ίσως είναι και επίκαιρο αλλά και πρακτικό το θέμα που επιλέξαμε ως ομάδα , διότι έτσι θα δοθεί η γνώση και δυνατότητα ακόμα και επιβίωσης καλλιεργώντας τη Γη, αν χρειαστεί.
Ο τίτλος της εργασίας μας δόθηκε από την μαθήτρια Ευγενία Πολίτη και υπερίσχυσε ομόφωνα από  προτάσεις που δόθηκαν από άλλους μαθητές.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α.  ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΜΕ) :

 α. Γνώση χρήσης αγροτικών εργαλείων και ανάπτυξη γνώσεων καλλιέργειας της γης.

β. Σύγκριση καλλιέργειας συμβατικών και βιολογικών προϊόντων.

γ. Εύρεση και καταγραφή Κέντρων Βιοκαλλιέργειας στην πόλη μας αλλά και    γενικότερα στην Ελλάδα.

δ. Πρακτικές λύσεις και προτάσεις για την συμμετοχή της περιοχής Σταυρούπολης στην μείωση των ανθρωπογενών επιπτώσεων στο περιβάλλον & στην εύρεση και περιφρούρηση, ως κοινωνικό αγαθό, ελεύθερων χώρων και πράσινου στην περιοχή.

 
Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΜΕ; (αναφέρουμε τους πιο σημαντικούς) 
Α)  Ανάπτυξη Ικανότητας Συλλογικής Δράσης και δυνατότητα Καταμερισμού Εργασιών.
Β)  Οργάνωση και Διαχείριση Αρχείων Παρατηρήσεων και Αποτελεσμάτων.
Γ) Ο Γενικός Στόχος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τις βλαπτικές συνέπειες συγκεκριμένων ακραίων καταναλωτικών προτύπων και να αγαπήσουν τη ΓΗ καλλιεργώντας την με σεβασμό. Αυτό θα  βοηθήσει να προσαρμόσουν τις περιβαλλοντικές αρχές στις συνθήκες διαβίωσης της ευρύτερης γειτονιάς τους γνωρίζοντας και κατανοώντας τη λειτουργία του οικοσυστήματος της πόλης καθώς και της βιοποικιλότητας της αστικής χλωρίδας.
Παράλληλα με τον κύριο στόχο του προγράμματος προβάλλονται και παράπλευρες αξίες, όπως ο σεβασμός στους φυσικούς πόρους και τις βάσεις της ζωής, η αναζήτηση και περιφρούρηση Ελεύθερων χώρων και πράσινου στην περιοχή του Δήμου Παύλου Μελά καθώς και η ικανοποίηση μέσα από τις ομαδικές δράσεις που έχουν κοινωνικούς στόχους. 
Δ)  Τελικά κάθε μαθητής να γίνει Πρέσβης Περιβαλλοντικού Πολιτισμού και Παιδείας   
      στο   σχολείο, στην οικογένεια και στην κοινωνία γενικότερα.         
     
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

        Με αυτενέργεια-πρωτοβουλία των μαθητών και διακριτικό συντονισμό –ενθάρρυνση 
      από τον υπεύθυνο  προγράμματος καθηγητή.
      Η συνεργασία με το   Κ.Π.Ε.  Παρανεστίου ελπίζουμε να αρχίσει φέτος και για τρία    
      χρόνια  με  θέμα: 
      ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
 
Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

     Βιολογία-Χημεία -Πληροφορική-Καλλιτεχνικά.

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ  ΕΞΕΛΙΞΗΣ  ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)
Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)
1ος
ΜΗΝΑΣ
Α)Σύσταση της περιβαλλοντικής ομάδας εργασίας και ανακάλυψη, μέσα από συνομιλίες σε επίπεδο ομάδας, των γνώσεων που ο κάθε μαθητής έχει σχετικά με την καλλιέργεια γης αλλά και την παρατήρηση του ελεύθερου χώρου πράσινου στην ευρύτερη περιοχή κατοικίας του.
Αποτύπωση των σκέψεων σε χαρτόνι δημιουργώντας ένα κοινό σημείο αναφοράς γνώσεων-παρατηρήσεων-οραματισμού.
Β)Σκάψιμο και προετοιμασία της γης στο σχολείο για καλλιέργεια λαχανόκηπου.
Γ) Επικοινωνία – ενημέρωση- παραλαβή βιολογικών φυτών από  βιοκαλλιεργητή και  φύτεμα αυτών στον κήπο του σχολείου.



2ος  ΜΗΝΑΣ
Χωρισμός σε ομάδες για την αναζήτηση στοιχείων  σχετικά με συμβατικές και βιολογικές καλλιέργειες αλλά παράλληλα συλλογή δεδομένων και πληροφοριών για τους ελεύθερους χώρους στην ευρύτερη περιοχή του δήμου αλλά και στην πόλη γενικά.
3ος ΜΗΝΑΣ
Προσπάθεια  οι μαθητές να γίνουν ικανοί να αντιληφθούν τα θεσμικά όργανα που αποφασίζουν, δρουν και διαμορφώνουν τις συνθήκες καλλιέργειας και εμπορίας των κηπευτικών προϊόντων αλλά και των ελεύθερων χώρων στην πόλη. Να κρίνουν τα συμπεράσματα της έρευνάς τους λαμβάνοντας υπόψη την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους θεσμούς και την κοινωνία και να ασκήσουν αυτοκριτική.
4ος ΜΗΝΑΣ
Συγκέντρωση των στοιχείων της έρευνας όλων των ομάδων και των συμπερασμάτων αυτής με σκοπό τον σχεδιασμό μιας βιώσιμης πρότασης σε ότι αφορά την καλλιέργεια της αστικής γης, λαμβάνοντας υπόψη  τις ιδιαιτερότητες του τοπικού οικοσυστήματος, τις ανθρώπινες ανάγκες, την τρέχουσα οικονομική κατάσταση και την ικανότητα  συμμετοχής του πολίτη .
5ος ΜΗΝΑΣ
Ολοκληρώνονται οι εργασίες στις επιμέρους ομάδες- υπάρχει διάθεση να δημιουργηθεί ένα χρονικό  βίντεο με όλες τις ενέργειες της ομάδας καθώς και την ανάπτυξη των λαχανικών μας(είμαστε αισιόδοξοι!!!)- ενώ πραγματοποιούνται επισκέψεις σε  Κ.Π.Ε.(κατά προτεραιότητα Παρανεστίου  Δράμας αλλιώς καταθέτουμε επιθυμία για Γρεβενά ή Όλυμπο).
Επίσης επιθυμούμε να πραγματοποιήσουμε επισκέψεις και εκπαιδευτικά προγράμματα εφόσον  προκύψουν κατά την διάρκεια της εργασίας μας και ενδιαφέρουν την ομάδα μας.
Λειτουργεί το blog της περιβαλλοντικής μας ομάδας: www.envi3gymstav.blogspot.com

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων      2.    
Το σχολείο μας 3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης  συμμετέχει από φέτος: σχολικό έτος 2011-2012, στο Πρόγαμμα  ENO  http://www.enogreece.org/                  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.