ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΑΠΟ …….. ΕΩΣ ΤΟ 2011.
που εντάσσεται στην γενική ενότητα : ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ-ΑΚΡΑΙΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ,στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το Κ.Π.Ε. Στυλίδας για 2η χρονιά (Εθνικό Θεματικό Δίκτυο).
Η εργασία αυτή στηρίζεται στα μηνύματα και συμπεράσματα που προέκυψαν και αναρτήθηκαν στο blog μας, από τις προυγούμενες προσεγγίσεις που έγιναν τα τελευταία δυο χρόνια μελετώντας τις ταινίες: α)Και οι θεοί τρελλάθηκαν και β) Η επόμενη μέρα.
Η εργασία αυτή στηρίζεται στα μηνύματα και συμπεράσματα που προέκυψαν και αναρτήθηκαν στο blog μας, από τις προυγούμενες προσεγγίσεις που έγιναν τα τελευταία δυο χρόνια μελετώντας τις ταινίες: α)Και οι θεοί τρελλάθηκαν και β) Η επόμενη μέρα.
Οι Παιδαγωγικοί Στόχοι είναι:
Α) Προσωπική ευαισθητοποίηση κάθε μαθητή σε περιβαλλοντικά θέματα.
Β) Προσπάθεια να κατευθυνθούν οι μαθητές σε περιβαλλοντικό πολιτισμό.
Γ) Ανάπτυξη ικανότητας συλλογικής δράσης.
Δ) Τελικά κάθε μαθητής να γίνει Πρέσβης Περιβαλλοντικού Πολιτισμού και Παιδείας στο σχολείο, στην οικογένεια και
στην κοινωνία γενικότερα.
στην κοινωνία γενικότερα.
Ε) Ο Γενικός στόχος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τις βλαπτικές συνέπειες συγκεκριμένων ακραίων καταναλωτικών
προτύπων του δυτικού τρόπου ζωής και να αγαπήσουν τον κινηματογράφο, μέσα από δυο ταινίες που είναι απλές σε
δομή και περιεχόμενο και παρόλα αυτά προσελκύουν τους νέους θεατές με τον διασκεδαστικό και επεξηγηματικό
ύφος τους και τους βοηθάει να προσαρμόσουν τις περιβαλλοντικές αρχές στις συνθήκες διαβίωσης της γειτονιάς
τους.
Παράλληλα με τον κύριο στόχο του προγράμματος προβάλλονται και παράπλευρες αξίες, όπως η ανεκτικότητα στις
διαφορετικές πολιτιστικές ομάδες, ο σεβασμός στους φυσικούς πόρους και τις βάσεις της ζωής καθώς και η
ικανοποίηση μέσα από τις ομαδικές δράσεις που έχουν κοινωνικούς στόχους.
Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ) είναι:
1ος ΜΗΝΑΣ | Προβολή και ανάλυση των ταινιών: «Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΓΕΤΩΝΩΝ» & «HOME» Ανάγνωση και ανάλυση του βιβλίου του Λαζαρίδη : Από το Βαρδάρη έως το Δερβένι |
2ος ΜΗΝΑΣ | Χωρισμός σε ομάδες για την αναζήτηση στοιχείων πρόκλησης ακραίων καιρικών φαινομένων και συνέπειες αυτών, στον κόσμο γενικότερα αλλά ειδικότερα στην περιοχή της Σταυρούπολης. Προσπάθεια κατάδειξης θεωρητικών λύσεων. |
3ος ΜΗΝΑΣ | Προσπάθεια να δημιουργήσουν οι μαθητές ένα κόμικ, με ιδέες από τις εργασίες του 1ου & 2ου μήνα . |
4ος ΜΗΝΑΣ | Εφόσον καταφέρουμε και βρούμε το αντίστοιχο λογισμικό, υπάρχει η διάθεση να μετατρέψουμε το κόμικ από έντυπη μορφή σε ηλεκτρονική μορφή με κίνηση, δηλαδή να γίνει κινούμενο σκίτσο. |
5ος ΜΗΝΑΣ | Ολοκληρώνονται οι εργασίες στις επιμέρους ομάδες ενώ πραγματοποιούνται επισκέψεις σε Κ.Π.Ε.(ίσως στις Μουριές Κιλκίς ή τα Γρεβενά). Επίσης πραγματοποιούνται επισκέψεις και εκπαιδευτικά προγράμματα στην ευρύτερη περιοχή της Λεκάνης της Μυγδονίας ή στο Εθνικό Πάρκο Γαλλικού –Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα. Λειτουργεί ήδη από πέρυσι το blog της περιβαλλοντικής μας ομάδας: envi3gymstav.blogspot.com |
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.